Phantom of the opera 2004 nederlandse review

Hallo daar,

ik heb deze film nog eens gezien nu ik wat ouder ben, ik heb deze film in de cinema gezien en ik vond hem eigenlijk toen redelijk griezelig maar nu ik hem wel als volwassen persoon herbekijk, moet ik wel zeggen dat hij wel niet zo griezelig is maar gewoon met goede muziek een mood kan creƫren.

De film gaat over een opera dat door 2 mensen word overgenomen door mensen in de afvalindustrie. Wat ze echter nog niet weten is dat de opera bezeten word door een geest. Een liefdes verhaal neemt de film over, de diva doet moeilijk, en Christine wordt gecontacteerd door de geest van de opera, die eigenlijk gewoon een mens is die leeft in de zijgangen die niet toegankelijk is voor het publiek en een soort van ondergrondse gangen die wel eens de catacombe onder Parijs liggen.

De kalverliefde van Christine komt zich moeien in de opera en de geest neemt haar mee naar zijn ondergrondse gangen enzo en er begint een soort van driehoeks verhouding. Toen ze de geest van de opera kwaad maken met hem te proberen "uitdrijven" en er breekt een ramp uit.
Deze film redelijk goed gefilmd naar mijn mening en de schmink van de acteurs is ook fantastisch gedaan. Ook wordt er namelijk redelijk weinig vals gezonden in deze film, spijtig genoeg zou er tekst dat gezongen wordt beter gesproken wordt.

Reacties

Populaire posts van deze blog