Violist van de duivel door Bart Van Lierde

Hallo daar!

Omdat ik net Onderhuids heb uitgelezen ben ik een nieuw boek begonnen lezen! Dit boek heeft de naam Violist van de duivel.

Mijn eerste indruk van dit boek is dat het nogal grof is. Een misvormde jongeman, wordt door zijn ouders ondekt door zijn ouders dat hij talent heeft, na hem jaren aan een stuk in een achterkamer te verstoppen (ouders kunnen nogal wreed zijn, niet?)

Hij gaat op tournee mijn zijn viool, waarschijnlijk is de skill van viool spelen zelf aangeleerd aangezien in het boek verteld wordt (voor zover dat ik zit in dit boek) heeft hij zichzelf een aantal talen aangeleerd door de bijbel te vergelijken.
Maar hij wordt gesponsord door Hongaarse edellieden om hier en daar een gratis optreden te geven in salons.

In London sterft zijn vader aan een of andere ziekte, die niet gekend is in die tijd. Dus hij trekt hij naar Parijs. Hij maakt daar connecties met mensen met andere connecties, en zo start hij zijn carriere denk ik. Ik tast nog een beetje in het duister :o

Reacties

Populaire posts van deze blog