Violist van de duivel door Bart Van Lierde

Hallo daar,

Ik heb een groot deel van dit boek gelezen en ik kan zeggen dat ik een review kan doen over dit boek. Dus zal ik dat ook maar eens doen.


Plot

Janos een misvormde Hongaarse jongeman wordt ontdekt zijn ouders dat hij talent heeft voor viool te spelen. Dus zijn vader neemt zijn zoon mee op tournee door heel Europa zodat hij een carrière kan uitbouwen in het spelen van viool.

Op een gegeven moment sterft zijn vader aan een of andere ziekte die, in deze tijdsperiode nog niet ontdekt is, moet Janos voor zichzelf zorgen. Door middel van vriendjespolitiek en andere nog minder mooie trucs komt hij toch aan de bak en kan hij over heel europa voor vorstenhuizen spelen en er ook nog geld voor vragen.

Mijn mening en andere irritante zaken

Persoonlijk, vindt ik dat dit boek nogal overgesexualiseert is, oke dat er seks in een boek voorkomt maar dit was bijna fifty shades of grey voor zijn tijd. In een van de salons zoals ze genoemd worden is bijna een prostitutie ring waar vrouwen eigenlijk vrijwillig uitgebuit worden.

Ik begrijp het hele verhaal eigenlijk nog niet altijd volledig maar dat zal aan mij liggen. Ik heb in ieder geval niet van het boek genoten.

Reacties

Populaire posts van deze blog