Morele aangekaarte problemen in The 6th day

Hey,
Ik heb een zware film uitgekozen om te bespreken. Ik wist niet waarover hij ging voordat ik hem gezien heb. Gewoon omdat het kan en ik een hele boel films heb opgeslagen staan ergens en toch ergens moet beginnen met te kijken ernaar.
De film zelf gaat over klonen en de dingen die ik denk wel  er met mee komen. Het grote publiek wordt doelbewust in het donker gelaten over hoe ver  de kloon technologie werkelijk staat. De mensen denken nog steeds in dit universum dat de kloon technologie nog in zijn kinderschoenen staat en mensen nog niet kunnen gekloond worden omdat hersenen klonen te moeilijk is. In werkelijkheid kunnen mensen wel gekloond worden waar het plot helemaal eigenlijk rond draait, kijk maar naar het einde.

Persoonlijk, vind ik dat klonen van menselijke "onderdelen" voor medische doeleinde moet kunnen en eigenlijk toegelaten moet worden. Ik maak me echter wel zorgen over de niet zo vredevolle mogelijke doeleinde van menselijk klonen namelijk deze klonen kunnen gebruikt worden om soldaten te maken (zoals in Star Wars) en gebruikt worden voor dus ja ... oorlog.

Voor de vredevolle doeleinde, nieuwe organen maken uit bijna niets bijvoorbeeld moet zeker kunnen aangezien mensen die organen nodig hebben hier van kunnen "profiteren" aangezien wacht lijsten drastisch kunnen verminderd worden. Waarom verminderd? Omdat het niet met een vinger knip kan gecreĆ«erd worden, of dat denk ik toch. Dit kan ik alleen maar vermoeden natuurlijk omdat het enige  voorbeeld dat ik kan herinneren is het schaap Dolly.

Op de vraag, of klonen wel mensen zijn kan ik niet echt op antwoorden. Of dat wil ik toch laten overkomen, echter  ik denk wel dat het mensen zijn omdat het alles heeft dat een mens heeft, als de kloon ook een bewustzijn heeft tenminste. Dan zijn het mensen naar mijn mening.

Dit is zowat alles dat ik kan zeggen over de morele dingen die aangekaart worden in deze film

Reacties

Populaire posts van deze blog