Joyland, door Stephen King

Hallo daar!

Ik heb gisteren Joyland eindelijk uitgelezen en ik moet (moeten is een groot woord maar het is nu eenmaal de waarheid) dat het goed boek is en het heeft mij een goed gevoel gegeven.


Verhaallijn

Het verhaal van dit boek wordt verteld door het oogpunt van Devin Jones. Zijn vriendin in de universiteit Wendy Keegan, waar hij geen seks mee heeft gehad. Maar dat is een klein detail dat toch een kleine vermelding verdient.
 
Als de zomervakantie begint, begint dit koppel uit mekaar te groeien, iets wat eigenlijk van in het begin zo was heb ik de indruk. Wendy gaat ergens heen maar ik weet niet meer waarheen en Devin gaat als zomerhulp werken in Joyland. Een pretpark waar ze plezier verkopen of dat is toch hun motto. 
 
Hij heeft onderdak gevonden bij Mevrouw Shoplaw die haar kamers verhuurt aan studenten die ergens in de buurt van dit dorp een zomerjob hebben. Hij ontmoet hier Tom en Erin, een koppel die samen met Devin vrienden voor het leven worden. 
Hier hoort hij van mevrouw shoplaw en anderen dat het spookhuis in Joyland een echt spook ronddwaald, de geest van Linda Grey een jongedame die vermoord werd jaren geleden door een nogtoe onbekende dader.

Devin redt het leven van het meisje dat zich in een hotdog heeft verslikt terwijl hij in het Howie (de mascotte van Joyland, en wordt uitgeroepen tot held van het park. Hij ook om nog even in het park te blijven werken om zijn liefdesverdriet te verwerken omdat Wendy hem gedumpt heeft. Hij ontfermt zich over een jongetje dat een of andere spierziekte heeft met een moeilijke naam. 

Het leven gaat voort, en Devin, samen met Erin ontrafelt het mysterie rond de moord op Linda Grey of Gray (ik denk dat het famillie is van die ene gast van Fifty Shades Of Gray) leidende tot het einde waarin Annie(de moeder van de zieke jongen) en Devin op de pier staan te vliegeren.

Het artikel waarin ik mijn Mening en andere irritante zaken verkondig komt later aangezien ik nu stilletjes aan moet vertrekken om plasma te gaan afgeven

Reacties

Populaire posts van deze blog