Captain America: Civil war (Nederlands 2016)

Hallo daar,

ik ben nu ook wel een beetje mijn schade aan het inhalen in het bekijken van films die dit jaar zijn uitgekomen. Deze film is nu wel niet vers van de pers maar ik kan het ook moeilijk bijhouden met de snelheid dat filmsuitkomen en het aantal films dat al zijn uitgekomen.




Verhaallijn 

Veel aangekaarte problemen zijn er niet in dit soort van films, echter het is wel een interessante film om een filmbespreking over te maken.
De film opent met een aanslag op een of andere faculteit en er wordt een of ander biochemisch middel gestolen ende avengers met de focus op Captain American  zonder Thor houden dat tegen.

Nadat die missie over, is wilt de verenigde naties de Avengers onder hun controle omdat ze teveel schade aanrichten tijdens hun missie. Dit breekt de Avengers in 2 teams, vandaar de naam Civil war. Er loopt dus eigenlijk een groot confilt binnen de Avengers waarin er veel gevochten wordt en een aantal nieuwe en oude personages komen en terugkomen in de Avengers waaronder SPIDERMAN! En natuurlijk geen Captain america film zonder the winter soldier die er in voorkomt.
Natuurlijk komt die ene rare er ook in voor die in de vorige avengerfilm Mjolnir kon opheffen er ook in voor samen met die ene jongedame die dingen kan doen door rare handbewegingen te doen.

Mijn mening en andere irritante zaken.

Ik vind dat er toch net iets teveel gevochten word in deze film maar dat is er nu toch een van de punten van deze films, meer vechten dan het verhaaluitbouwen. 
Ik maak eigenlijk een kleine bedenking dat twee Marvel Universis eigenlijk perfet in het zelfde universum kunnen plaatsvinden. Namelijk het universum van de Xmen en dat van de Avengers, het zijn 2 universums die in hetzelfde "tijdsvak" zitten en technologisch iets geavanceerder zijn dan dat van ons. Daarmee denk ik dat deze 2 franchises eigenlijk wel het zelfde universum kunnen delen

Reacties

Populaire posts van deze blog