De Judas code eerste 2 artikels gecombineerd

De Judas code door Derek Lambert intro en eerste deel (nederlandse) review

Hallo daar!

Ik ben een nieuw boek aan het lezen, namelijk de Judas Code door Derek Lambert, Ik ben nu al bijna bezig aan aan het tweede deel maar ik heb de intro en het eerste deel al gelezen! Ik ga deze al eens reviewen voor jullie.

 Hier is de link naar het vorige artikel over een boek, namelijk de goude editie van Sanctus

Dus in de intro wordt een schrijver eigenlijk lastig gevallen door een geheim agent omdat hij een roman wilt schrijven over de Judas Code de reden waarom de Soviet unie niet heeft ingezien dat Nazi Duitsland eigenlijk hun wou aanvallen.

Hoe dit in het verhaal past, begrijp ik eigenlijk nog niet goed. In het eerste deel schakelt de schrijver over (hiermee bedoel ik Derek Lambert niet de schrijver in het verhaal) naar Viktor in de soviet unie die een vriendin heeft die tegen Stalin heeft, wat natuurlijk tegen de regels is in Stalin zijn regime. Ze neemt hem mee naar een plaats waar verschillende dissidenten worden geexicuteert voor zijn ogen open te doen er wordt nog eigenlijk niet verder in gegaan naar mijn mening.

Dit is omdat in het volgende hoofdstuk (het eerste deel van dit boek bestaat uit 2 hoofdstukken) direct naar het persoonlijke leven van Winston Churchill gaat op zijn prive domein. Hij geeft wat commentaar op de huidige situatie waar de wereld in dat moment in tijd in zit, nog niet de partitie van Polen maar wel de toekenning van tschechoslovakije (je begrijpt wel welk land ik bedoel) aan de Duitsers, wat eigenlijk naar mijn mening een grote vergissing was.

Ik weet niet zeker of Churchill eigenlijk zo echt wel dacht, maar ik hou er eigenlijk wel van dat dit boek (naar mijn kennis van de recente geschiedenis) eigenlijk wel authentiek is. dat geeft dit boek iets meer authenticiteit! (hah, ik kan ook redelijk goed rond de pot draaien zo blijkt.

De Judas Code deel twee review (nederlands)

Hallo daar,

Ik heb dus gisteren heel lang op de trein gezeten en ik heb dus het tweede deel van de Judas code gelezen en ik ben dus nu al begonnen aan het derde deel van dit boek begonnen.


In dit deel komt meer en meer het verhaal in focus, nogaltijd een beetje uit focus op het gebied van een verhaallijn.
Maar ik heb nu eindelijk wel door wat voor een pad het boek  gaat nemen, dit gaat denk ik focussen op de spionnen boek worden aangezien we nu vooral spionnen in Lissabon, Portugal aan het volgen zijn geweest en soms ook mijnheer Hitler maar dat was ook nog maar even,
we hebben Winston Churchill nog altijd meer gevolgd enzo en zijn  bezorgdheid dat Nazi Duitsland in Mei de soviet unie binnen gaat vallen aangezien hij dan tegenover Juni hij genoeg tijd zou hebben voor Moskou binnen te vallen.

Het dingen is dat Hitler Operatie Barbarossa  weldegelijk is gestart in juni maar dat hij ook genoeg tijd had om moskou binnen te vallen en over te nemen en zo de slang dat de soviet unie was in hun ogen te onthoofden en zo de oorlog te winnen maar dat hij volgens mij een vergissing heeft begaan met zijn focus te verleggen naar het zuiden voor Kazachstan binnen te vallen omdat daar veel olie en gas zit die ze konden gebruiken voor de oorlogsmachine te voeden.

Oke soms is het beter van iets langer te wachten om zo harder te kunnen toeslaan maar dan hebben ze Stalingrad dat nu Wolgograd noemt binnen te vallen en we weten allemaal hoe dat dat is gegaan.

Reacties

Populaire posts van deze blog