Transcendence film review (2014, nederlands)

Hallo daar,

Ik wou deze film eigenlijk in de cinema zien maar het is er toen niet van gekomen eigenlijk. Maar nu heb ik hem gezien op mijn laptop. En ik moet zeggen dat ik er nu spijt van heb dat ik hem niet in de cinema heb gezien.


Verhaallijn

dus deze film is over computerwetenschappers die AI maken, maar begint voor de een of andere reden in een wereld zonder technologie. Maar gaat dan snel over naar een presentatie over waar ze met bezig zijn. Tijdens de presentatie is er een aanslag op het bedrijf en de eigenaar gespeeld door Johnny Depp word na de presentatie neergeschoten door een of andere random activist die hardcore tegen technologie is.

Ze hebben dus een Ai gemaakt al via eerst een aap up te loaden maar nu is er een een Ai waar er niets voor upgeload is. De FBI zien de AI en praten ermee. Ookal is Johnny Depp nu uit het ziekenhuis voor ineens neergeschoten te worden, gaat zijn gezondheid ineens achteruit. Hij gaat terug naar het ziekenhuis en voor de een of andere reden was de kogel waarmee hij geraakt is geweest bedekt met radioactieve dingen en is hij nu vergiftigd, Daarmee heeft hij met de correcte behandeling nog 4 weken te leven.

Zijn vriendin en een lid van zijn personeel (die goed bevriend is met Johnny en zijn vriendin) proberen heb nu up te loaden naar een computer. Terwijl ze dit aan het doen zijn na een tijd, sterft hij in zijn slaap. Toen ze de computer willen afsluiten en de harddrives willen wipen begint Johnny te communiceren. 

De FBI bent zich vragen te stellen over hun project en de vriendin vlucht met een Ipad waar Johnny opstaat met een internetverbinding. Ze vluchten naar een onbekend dorpje in de middle of nowhere en kopen alles op en bouwen de complete data centers ondergronds en solar panels. Na een tijd word hij zo sterk dat de overheid eindelijk in gang schiet voor hem te stoppen. Op de gebruikelijke manier Via een organisatie die gelabled is als een terroristische organisatie. 

Mijn mening en andere irritante zaken

Ik vind dit wel een goede film, de film gaat wel een beetje in extremen. op het einde is er bijna geen technologie meer. Terwijl er over de hele film zelfs al gebruik wordt gemaakt van quantum computing enzo. Dat zijn 2 uitersten.

Ik geef de film een 8/10 ookal zit er wat te veel gevoelens in naar mijn mening

Reacties

Populaire posts van deze blog