The mummy (1999, nederlandse review)

Hallo daar,

ik heb het de laatste tijd nogal druk, maar ik ga vandaag proberen om een aantal artikels uit te typen. Die gaan vandaag niet gepubliceerd worden maar wel ergens in de loop van de volgende dagen. Ik zou deze blog eigenlijk terug moeten heropstarten zodat dit eigenlijk groter wordt.


Dit is een artikel over een film uit 1999,  genaamd The mummy, Ik ga dit hier zowat zeveren over deze film

Verhaallijn

Dus de film begint heel serieus met een goede verhaallijn. De matras van de pharoah heeft ook een affaire met de hoofdpriester van Egypte. Ze worden betrapt en de priester vlucht en de vrouw pleegt zelfmoord aangezien in ze met de priester een pact had om te ontsnappen.

De hoofdpriester is succesvol gevlucht naar de stad van de doden en begint de vrouw terug tot leven te brengen. Maar op het moment dat haar ziel terug in haar lichaam terechtkomt vallen de lijfwachten. en onderbreken het ritueel.

Als straf worden de priesters levend gemummificeerd maar de hoofdpriester krijgt de Hom-dai. dat wilt zeggen dat zijn tong er wordt afgeknipt en dat hij in verband wordt gewikkeld en dan in een sarcofaag wordt gelegd vol met kevers.

Er is ook een vloek uitgesproken in verband met de sarcofaag. 
En nu is het serieuze gedeelte van de film gedaan, dus ga ik hier minder aandacht aan geven. Een "last stand" zorgt ervoor dat deze amerikaanse treasure hunter  in een Egyptische gevangenis terecht komt. Door omkoperij door de comic relief wordt hij terug vrijgelaten, samen met de comic relief en haar broer op naar een verloren stad  waar de hoofdpriester begraven ligt en door wat gesjagger wordt de sarcofaag opengedaan en herrijst de priester uit de dood.

De rest van de film draait rondt het terug doden van de mummy. Alles komt eigenlijk goed zoals in elke film maar hier moet ik niet echt veel aandacht aan besteden.

Mijn mening en andere irritante zaken

ik vond het begin van de film goed, maar omdat het eigenlijk veranderde in een comedie vindt ik het eigenlijk wel serieus minder.  Ik had deze film liever gezien gehad als de makers ervan niet elk cliche van dit soort films in het belachelijk trokken en ze deze cliches er niet zouden hebben ingestoken gehad.

Ik geef deze film een 6/10

Reacties

Populaire posts van deze blog