Don't say a word (2001, Nederlandse review)

Allez, ik heb deze film ook eens gezien en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben door deze film. Ik had persoonlijk verwacht dat dit een goedkope horrorfilm ging zijn maar eigenlijk zijn er geen jumpscares enzo dus is het een naar mijn mening een goede thriller

Vooraleer ik begin dit is een video die ik heb beluisterd heb tijdens het uittypen van dit artikel.


Verhaallijn.

De film begint met een bankoverval voor een diamant die meer dan tien miljoen dollar waard is. Maar voor de een of de andere reden was de diamant al gestolen door een of andere dief.

Een psychiater word de dag voor thanksgiving door een vriend of kennis opgeroepen voor een uitzonderlijk geval in het lokale psychiatrisch centrum. Daar zit dat uitzonderlijk geval gewoon maar wat te zitten, dit is een jongedame die al van haar 8ste al in mentale hospitalen zit.

Ze weten niets van haar omdat ze niet spreekt en ook niemand haar laat aanraken totdat onze held aankomt natuurlijk. Die laat haar wat spreken en vertrekt dan om naar huis te gaan en zichzelf voor te bereiden op Thanksgiving. Maar wordt op die dag zelf wakker en ontdekt na een aantal minuten dat zijn dochter ontvoerd is (door eerder vernoemde bankovervallers) en nu moet hij een een groot cijferuit het meisje te halen, hij heeft maar amper een dag de tijd voor het te doen.

Dus gaat hij in overdrive voor dat nummer uit het meisje te krijgen wat heel wat moeite kost om dat te doen, omdat het te maken heeft met een traumatische ervaring uit haar verleden.

Hier is de link naar IMDB:

Mijn mening en andere irritante zaken

Wel zoals ik al eens zei in de intro, ik vind dit een goeie film en ik raad iedereen om deze film eens te bekijken. Het camera werk is redelijk goed gedaan, en zoals in de eerste Saw Film weet je niet echt wat er eigenlijk aan de gang is.

Ik geef de film eigenlijk een 8,5/10 omdat het enige cliche dat in de film komt (dat ik heb opgemerkt) het einde is eigenlijk.

Sorry voor de lange pauze, ik heb het een beetje druk gehad!

Reacties

Populaire posts van deze blog