A nightmare on elmstreet (1984) (nederlandse review)

Hallo daar,

Gisteren, een kleine filmmarathon gehouden en ik heb de eerste 2 films gezien van deze serie gezien en ik moet zeggen dat deze films mij positief verrast hebben.


Verhaallijn

Een hele hoop pubers, die in de middelbare school zitten hebben dezelfde droom over iemand met grote metalen nagels.
De man begint met moorden te plegen, maar eerst wordt de vriend van het eerste slachtoffer opgepakt omdat hij de enige was in de slaapkamer en natuurlijk niet wordt geloofd.
De dochter van een politieman, droomt van deze man eigenlijk ook constant en wilt niet slapen, de vriend wordt in de gevangenis opgehangen waar de politie en die dochter van de politieman.
Nu wordt de dochter onderzocht in een slaapkliniek en krijgt daar natuurlijk te maken met de slechterik die tot deze moment anoniem is kunnen blijven en na wat spastische trekken die er zeer erg uit zien.

Blijkbaar, heeft ze de hoed van die gast kunnen uit de droom trekken. En nu gelooft haar moeder al wel maar heeft nog bezwaar aangezien freddy krueger al jaren dood is omdat hij in de lokale elektriciteitscentrale vermoord is door brand nadat hij 20 kinderen heeft vermoord en vrij is gekomen om procedurefouten.

Omdat haar vriend vermoord wordt door onze vriend (voor de een over andere reden wil ik vriend met dt schrijven heel dit artikel) Freddy wilt ons vrouwelijk hoofdpersonage hemzelf uit de droom trekken zodat ze hem kunnen oppakken, maar dan proberen ze hem oppakken...

Mijn mening en andere irritante zaken

Wel dit is eigenlijk een horrorfilm die het naar mijn mening eigenlijk wel doet zoals het moet, geen jumpscares maar wel een slechterik (of iets in die aard) die we eerst nog niet kennen en ook wel een beetje eng is (niet dat ik nachtmerries heb nu, dat zou pas erg zijn) 
Alleen is het spijtig dat deze fim in de jaren tachtig is gemaakt en zelfs het acteren van Johnny depp ondermaats is naar de standaard die we nu hebben eigenlijk

Daarmee geef ik deze film een 7/10

Reacties

Populaire posts van deze blog