The green mile (Film, nederlands)

Hallo daar,

Ik heb een tijd geleden dus deze film gezien en ik denk dat het tijd wordt dat ik naar gewoonte de film review nu mijn kleine pauze wegens ziekte over is. Ik ben nogaltijd wat ziekjes maar ik ben al wat meer op krachten gekomen.


Verhaallijn

Dus een grote afro amerikaan komt op deathrow nadat hij er van verdacht wordt om 2 kleine meisjes vermoord te hebben. 
De grote jongen is bang in het donker en als dat nog niet zei dat hij een speciaal geval is, moet je de rest van de film eens bekijken. De baas van de deathrow wordt door deze persoon van zijn blaasonsteking genezen door aanraking. 

Vriendschappen worden gevormd alsmede een band tussen de cipiers en de grote afro amerikaan. Hier en daar wordt er een persoon geexcicuteerd doormiddel van de electrishe stoel, een van deze excicuties loopt een beetje mis omdat een of andere cipier die nieuw is op de afdeling wilt zien wat er zou gebeuren met de persoon als de spons niet nat zou zijn.

Op het einde na dat iedere cipier goed bevriendt is met de grote afro amerikaan moet hij ook op de electrische stoel en begint iedereen te wenen (van het personeel dat is)

Mijn mening en andere irritante zaken

Ik vindt deze film een van de betere films die er in dat tijdsvak zijn gemaakt (ookal vindt ik films uit de jaren 90 meestal wel beter) en het is voorm ij ook een pluspunt dat de film gebaseerd is op een boek van Stephen King.

Nu is dat een boek dat ik eigenlijk niet ga lezen omdat ik stephen king een beetje moe ben geworden en ik andere dingen wil lezen (zoals de kinderen van Hurin zoals ik hier al een overzicht heb gegeven over de eerste 5 hoofdstukken )   

Vindt ik het wel een goed verhaal, wat wel te verwachten valt van Stephen King

Reacties

Populaire posts van deze blog