Stalingrad (1993, nederlandse film review)

Hallo daar,

Ik heb gesloten om de film Stalingrad te bekijken en te reviewen, deze film is van 1993, dus deze film is even oud als mijzelf maar dat wilt niet zeggen dat ik hem niet mag bekijken.


Verhaallijn

We volgen een battalion van Duitsers die opgeroepen wordt om naar in het oostfront te gaan, meer specifiek om in Stalingrad te gaan vechten.
Dat is eigenlijk het hele plot, we volgen en zien gewoon duitse soldaten vechten voor Stalingrad, hun emotionele rit naar mentale onstabiliteit.

De mensen die het niet kennen hier is een klein overzicht van de slag rond Stalingrad:
Hitler wou deze stad omdat het de naam draagt van de heer Stalin en heeft het hele oostfront hier mee om zeep geholpen aangezien het zoveel mankracht koste om de stad in te nemen en omdat de soviets de stad terug wouden hebben ze het terug in genomen en door deze reden (tesamen met dat de andere geallieerden  het westfront via normandie erug hebben opgengekregen.) de reden dat het oostfront voor de duitsers is ingestort 

Mijn mening en andere irritante zaken

ik vindt dat deze film een fantastische representatie geeft over hoe ook de duitsers in die tijd in hun broek deden tijdens gevechten enzo, dat het niet allemaal monsters waren in die tijd
Ik keur de daden van de nazi's niet goed, en kan dat ook nooit doen aangezien wat er allemaal gebeurd is toen.

Reacties

Populaire posts van deze blog