Overzicht van de eerste 5 hoofdstukken van De kinderen van Hurin door J.R.R Tolkien

Hallo daar!

Om heel eerlijk te zijn, dit is een artikel om mijn lezersaantal een beetje op te drijven, dus ik ga al een overzicht geven van de eerste 5 hoofdstukken, na de inleiding en het voorwoord na dan die ik al gelezen heb.




Verhaallijn van de eerste 5 hoofdstukken

Hurin, de vader van Turin gaat op oorlogspad na een tijd van voorspel te geven zodat met niet direct in het verhaal duikt. Maar in plaats van een overwinning tegen Morgoth, wordt de coalitie van mensen, dwergen en elven verslagen en Hurin wordt gevangen genomen door de orcs van Morgoth. 

Omdat Hurin niet terugkomt van zijn missie om een overwinning te halen tegen Morgoth wordt Turin weggestuurd door zijn moeder, naar een verborgen stad van elven. Daar groeit hij verder op en gaat hij op zijn zeventiende jaar weg voor op orks te kunnen jagen, in het wild. 
Turin komt na een tijd terug, en wordt door een bepaalde actie die geprovoceerd wordt door een elf bijna verbannen.

Mijn mening en andere irritante zaken

Ik vind dit boek eigenlijk tot nu to wel een aanrader, Tolkien heeft mij altijd geinteresseerd en zou alle andere tolkien fans oproepen voor dit boek ook te lezen. Ik denk dat ik boeken van zijn zoon en kleinzoon ook ga lezen en reviewen.

Reacties

Populaire posts van deze blog