Harry Potter en de orde van de Feniks

Hello daar,

ik dacht allez het is veel te lang geleden dat ik nog een artikel heb online gezet over Harry Potter dus heb ik dit artikel uitgetypt


Verhaallijn

In de veel te hete zomer hangt iedere persoon die zich jeugd rekent buiten wat te hangen inclusief Harry, die in een lokale speeltuin zit. Dirk komt met zijn achterlijke vrienden aan opscheppent dat ze een kind in mekaar geslagen hebben. Discussie tussen Dirk en Harry volgt, tot Harry zijn toverstaf trekt en het weer ineens omslaagt en iedereen wegloopt. behalve Harry en Dirk natuurlijk wie na enkele seconden gaan lopen en een dementoraanval ondergaan, natuurlijk verdedigt zichzelf en dirk met een patronus. 

Eenmaal thuisgekomen komt er een brief aan van het ministerie van magie, een brulbrief om even specifiek te zijn, voor te zeggen dat Harry niet meer naar zweinstein mag komen. Wat tralala later, is er een hoorzitting van een rechtbank waar hij op wordt vrijgesproken door een stemming. Dit is eigenlijk het belangrijkste van het verhaal daarmee dat ik het zo in detail uitlegde maar ik moet toch nog een ding in detail zeggen, de Nieuwe leerkracht Dolores Umbridge is een hele strenge leerkracht, en neemt stilletjes aan zweinstein over tot op een gegeven punt.

Die Dolores, is zo'n slechte leerkracht dat ze niets mogen leren, over het gebruik van magie bevoorbeeld en alleen maar theoretische kennis mogen opdoen van haar. Door dit, beginnen Ron Hermelien en Harry een clubje in de kamer van hoge nood voor andere leerlingen en zichzel toch nog wat praktische magie te laten oefenen. Hierdoor (omdat ze Harry er had over horen spreken had ze eerder een regel uitgevonden die het verbood om clubjes te hebben) 

Dan is er terug iets met zijn dromen (eerst was het iets met meneer wemel dat hij aangevallen werdt in het ministerie van magie, hij door die droom door te geven heeft Harry hem gered) maar Voldemort heeft nu ook door dat er een connectie is tussen Nagini en Harry en geeft hem nu ook dromen door die niet echt zijn. En zo lokt Voldemort Harry naar het ministeie van Magie om een voorspelling af te halen omdat alleende personen over wie het gaat het kunnen afhalen!

Wat volgt is een groot gevecht, en een spectaculair einde met dat gevecht.

Mijn mening en andere irritante zaken

Mijn mening over deze film. zoals in het vorige artikel dat ik geschreven heb in het Nederlands. Maar dan wel over Superman. dat de Special effects zeer goed in de film. 
Dit is eigenlijk ook mijn favoriete boek van de serie en het is eigenlijk ook mijn favoriete film aangezien dat het nu in een rechte lijn naar het einde is en niet meer echt de wereld opzetten is als je begrijpt wat ik bedoel.

Reacties

Populaire posts van deze blog