De kikkerkoning of ijzeren hein

Hallo daar,

ik heb enkele maanden geleden een boek gekocht, dat de vertalingen bevat van de sprookjes van de gebroeders grimm. Ik heb er nu een van gelezen en nu review ik er een van!


Verhaallijn

Dus een prinsesje laat een stuk gouden bal in een bron vallen, en een kikker vist hem op op een aantal voorwaarden. De prinses gaat akkoord met dit, maar nadat de kikker zijn kant van de belofte heeft waargemaakt gaat het prinsesje lopen.

Eenmaal terug in het paleis gaat het prinsesje aan tafel, en de kikker heeft haar natuurlijk gevonden. En de konng van het koninkrijk gebied haar om haar kant van de belofte waar te maken. 
Ze gaan naar haar kamer, en de kikker veranderd in een prins en worden opgehaald door een knecht van de nu opeens koning en ze gingen weg.

mijn mening en andere irritante zaken

Dit is een klassieker eigenlijk, prinses met de kikker en veranderdt in een prins/ koning. Ik denk dat de boodschappen in dit sprookje alst volgt zijn: verlies uw speelgoed niet, beoordeel niet op uiterlijk en ga niet met vreemden mee in hun koets die beweren een koning te zijn.

Reacties

Populaire posts van deze blog