De Da Vinci Code door Dan Brown (review)

Hallo daar mensen!

een tijd geleden heb ik aangekondigt dat ik dit boek was aan het lezen voor een artikel te publiceren voor dit artikel te publiceren.

Hier is het dus, het artikel over het boek


Verhaallijn
Robert Langdon wordt verdacht van de moord op paul sauniere die grootmeester is in de een of de andere katholieke sekte de priorij van sion diegene die de heilige graal beschermt. Hij had een afspraak met hem in het louvre, de politie vindt hem daar dood met een aantal geheime boodschappen in het louvre.

Het Opus Dei, heeft de moorden in werkelijkheid gepleegd om de heilige graal in handen te krijgen of dat lijkt toch zo, een vreemd figuur onder de naam van de leermeester heeft Silas de moorden opgelegd, maar deze albino krijgt van zijn 4 slachtoffers vase informatie maar wel exact dezelfde valse informatie.

Wat hierna volgt is een kat en muis spel tussen de franse polite, het Opus Dei en de leermeester terwijl Robert Langdon en sophie hun zoek naar de heilige graal terwijl de andere oftewel hetzelfde doen of opzoek zijn naar de daders van de misdaden.

Mijn mening en andere irritante zaken
van of over dit boek

Ik vindt dat de auteur, Dan Brown, zeker zijn best heeft gedaan om research te doen over de katholieke kerk en gebaseerde gewoontes van sektes en de kerk zelf! 
Persoonlijk vindt ik dat het boek nogal de nadruk legt op het falen van de Franse politie om Robert en Sophie te kunnen pakken. Of hoeveel stom geluk dat eerdergenoemde hebben gehad voor voortvluchtig te blijven.

Verder vindt ik nog na het verhaal eigenlijk zowat aan het eindigen is dat het nogal veel te lang aansleept, net zoals ik dat al eerder heb gevonden in een ander boek dat ik heb gelezen of toch zo iets in de aard .
Qua punten krijgt dit boek een 7 op 10 !

Reacties

Populaire posts van deze blog