Harry Potter en de geheime kamer

hallo daar!

Deze keer, ga ik wat schrijven over, Harry potter en de geheime kamer. Ja ik ben de serie van die films aan het afmaken gewoon omdat het kan.
Ik heb enige tijd geleden de extended versie van deze film gezien. En ik moet zeggen dat er wel wat verschil zit tussen de standaard versie en de uitgebreide versie

De trailer vindt u allen onder deze zin.
 
Verhaallijn
Dus erm, de lijn van het verhaal gaat ongeveer hetzelfde als de vorige film. We worden voorgesteld aan een hele hoop nieuwe dingen in deze film. Naast nieuwe personages natuurlijk.
Een van de meest interessante dingen die nieuw zijn in deze film is een nieuwe vorm van magische transportatie namelijk flu powder. Natuurlijk gaat er van de start, dingen mis.

Nadat Dobby de huiself, Harry probeert te stoppen om naar Zweinstein te gaan door met een taart te smijten op het chiue bezoek zodat Harry zijn nonkel een soort van hek voor harry zijn nieuwe kamer hangt.
Natuurlijk wordt hij door ron gered met een vliegende auto (magie) en komt hij voor de eerste keer bij de Wemels thuis

Door een nieuw geïntroduceerd trucje komt Harry terecht in de "criminele" versie van de weg is weg terecht en heeft een klein beetje moeilijkheden met de weg terug te vinden naar de normale versie van de tovenaarsversie van de Meir.
Wat ik vooral raar vind is dat in deze wereld men volwassen wordt op 17 jaar en men mag ook geen magie gebruiken tot dan zonder in contact te komen met een soort van jeugdrechtbank. En dit is niet de eerste en laatste keer dat dit gebeurd
De moment dat hij terug op de meir ik bedoel de weg is weg terechtkomt komt hij Hermelien bezig (die al wat knapper is dan dan in de vorige film, maar nog niet oud genoeg om echt knap te zijn)  en repareert Harry zijn bril voor de 2de keer.
We gaan dan maar rap verder naar een of andere boekenwinkel waar hun toekomstige leerkracht voor verweer tegen de zwarte kunsten tegenkomen.
Dit is zowat George Clooney voor de heksen. Ze liggen er allemaal zo hard in zwijm met hem, als hij met hemzelf. Die paljas die geeft zijn hele boekenreeks aan Harry van de verniet.

Een hele hoop misverstanden gebeuren, deze eerder vernoemde misverstanden kosten Harry bijna het leven (guess who survives?) en hij beland op deze manier in de geheime kamer door middel van het in begin van de film verkregen met de pappa van Draco Malfidus, dit is ook de eerste keer dat dit personage wordt geintroduceerd in deze filmseries.
In de volgende films wordt duidelijk dat Draco eigenlijk een pappa's kindje is. Maar dit is naast een punt. Harry potter, neemt de pappa van Draco in de maling door zijn huiself te bevrijden van in het begin van de film. 

Mijn excuses voor de slordige opstelling van het artikel maar het moest nu even snel snel afgewerkt worden terwijl ik mijn stijl probeer te vinden in het artikel schrijven.

Mijn mening en andere irritante zaken
Mijn mening over deze film is dat deze film redelijk goed is, het acteren van de kinderen is verbeterd. De kwaliteit van de film is ookal een pak verbeterd vind ik tegenover de vorige film die truc die Harry gebruikt voor Dobby te evrijden omdat het moreel correct is vind ik eigenlijk veel te simpel is in mijn ogen.
Verder kijkplezier

 




Reacties

Populaire posts van deze blog