De shining eerste 2 delen

Hallo daar!

Ik zit nu in het derde deel van het boek, ik ga hier even een overzicht geven van wat ik al gelezen heb van het boek.


Deel 1

Dus in het eerste deel, wordt het gezin en hun situatie uitgelegd de pappa die aggressie problemen heeft, de mamma die eigenlijk weg wou van haar man en Danny het kind van dit gezin.
Die kleine is helderziende en kan gedachten lezen, dit vindt ik persoonlijk vrij beangstigend aangezien ik niet echt wil dat iemand in mijn gedachten zit te rommelen. Ook werd Jack aangenomen in het overlook hotel.

Ik vind dat in dit boek de personage's een pak beter worden beschreven dan in de film, maar dat is eigenlijk de exacte commentaar dat de andere boekenlezers geven bij een filmadaptatie van een boek dit is wel de waarheid. Dit deel is wel redelijk kort dus is er niet veel over te zeggen.

Deel 2

De famillie komt aan in het Overlook hotel, de grote baas neemt een deel van de rondleiding van het hotel op zich, de kok in het hotel geeft een rondleiding in de keuken en de grote diepvriezer waar eten in zit voor een heel leger te voeden en de kleinzoon van de originele eigenaar van het hotel legt de famillie de centrale verwarming uit en hoe de bediening werkt.
Ook merkt de kok op dat Danny helderziend is en hij noemt dit "het licht".
Ik vind van dit hoofdstuk eigenlijk een goede voorbereiding voor wat gaat komen in dit boek. Aangezien er al een aantal vreemde dingen te zien vallen voor Danny. Zoals een bloedplek die eerst droog is en als hij wegkijkt en terug kijkt er niet meer is, maar als hij weggaat en terug naar die plek kijkt is het bloed er terug maar ditmaal is het vers bloed en druipt het nog van de muren.

Reacties

Populaire posts van deze blog