De shining door Stephen King boekreview

Hallo daar,

Ik heb de volledige boek gelezen, en nu ben ik dus klaar voor een volledige boek review te schrijven over dit boek door Stephen King. En ik moet zeggen, ik word een beetje moe van deze schrijver ookal moet ik zeggen dat ik nog minstens 4 boeken van deze schrijver ga reviewen en ik ga hierna een boek aankondigen van het volgende boek is ook een boek van hem


Verhaallijn

Dus een niet functionele famillie gaat tijdens de winter in het Overlook hotel wonen omdat het door de sneeuw niet te bereiken is. De man in de famillie, Jack wordt er een soort van concierge. Zijn vrouw Wendy is een doodgewone huisvrouw en hun zoon is helderziend, hij kan in de toekomst kijken en andere mensen hun gedachten lezen.
Gelukkig is Danny bevriend geraakt met de kok van dit hotel. 

Het boek gaat nogal traag verder, het gespook in het hotel maakt het gezin maar vooral Jack gek, dit is vooral omdat Jack terug naar de fles wilt grijpen als ex alcoholieker. In het begin kon alleen Danny de geesten zien van de vermoorde mensen zien, maar na een tijd begint Jack de vader van Danny ze ook te zien en het drijft hem zo door lint dat hij op een rampage gaat.

Mijn mening en andere irritante zaken

Dit boek gaat voor mij net iets te traag, de ontwikkelijk van personages wordt er iets nadrukkelijk opgelegd wat het verhaal eigenlijk veel vertraagd. Net iets teveel naar mijn zin, soms komt het verhaal bijna letterlijk tot een stilstand voor deze ontwikkelijk. 

Aan de andere kant door eerder vernoemde ontwikkeling, is het wel alsof je in het verhaal doorloopt als een van de personages. Zoals ik zoveel zeg, niemand is perfect maar voor mij is dit wel het meest interessante aspect van dit boek.

Reacties

Populaire posts van deze blog